wizytowki

Home / drukarka do wizytowek

Więcej w temacie:

drukarka do wizytowek



do projektowania wizytowek
wizytowki bydgoszcz
program do wizytowek download
plyty nadruk
tworzenie wizytowek
Podobne strony
szablon wizytowek
drukarnia wizytowek
tanie wizytowki
wizytowka cd
wzor wizytowek
darmowy program do tworzenia wizytowek
druk cyfrowy
pudelko na wizytowki
nadruk krakow
drukowanie
Podobne serwisy w temacie:

drukarka do wizytowek



Grafika komputerowa dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych danych. Grafika komputerowa jest obecnie narzędziem powszechnie stosowanym w nauce, technice, kulturze oraz rozrywce. Przykładowe zastosowania: -kartografia, -wizualizacja danych pomiarowych (np. w formie wykresów dwu- i trójwymiarowych), -wizualizacja symulacji komputerowych, -diagnostyka medyczna, -kreślenie i projektowanie wspomagane komputerowo (CAD), -przygotowanie publikacji (DTP), -efekty specjalne w filmach, -gry komputerowe. Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak siłą rzeczy musi czerpać z innych dziedzin wiedzy. Na przykład aby uzyskać obrazy fotorealistyczne, należy wiedzieć jak w rzeczywistym świecie światło oddziałuje z przedmiotami. Podobnie, aby symulacja jazdy samochodem była jak najwierniejsza, należy wiedzieć, jak obiekty fizyczne ze sobą oddziałują. Od kilkunastu lat grafika komputerowa jest też kolejną dyscypliną artystyczną - dzieła powstałe przy jej zastosowaniu nazywa się grafiką cyfrową, infografią, digitalprintem. Początki grafiki komputerowej sięgają lat 50. XX wieku, jednak ze względu na duże koszty komputerów i urządzeń graficznych, aż do lat 80. grafika komputerowa była wąską specjalizacją, a na jej zastosowania praktyczne mogły pozwolić sobie ośrodki badawcze, duże firmy oraz instytucje rządowe. Dopiero gdy w latach osiemdziesiątych rozpowszechniły się komputery osobiste, grafika komputerowa stała się czymś powszechnym. Ponieważ celem grafiki jest generowanie obrazów, dlatego jednym z głównych kryteriów klasyfikacji jest technika ich tworzenia: -Grafika wektorowa obraz jest rysowany za pomocą kresek lub łuków. Niegdyś powstawał tak obraz na ploterach kreślących, ale jeszcze do lat 80. XX wieku były wykorzystywane monitory CRT, które kreśliły obraz w analogiczny sposób jak oscyloskopy. -Grafika rastrowa obraz jest budowany z prostokątnej siatki leżących blisko siebie punktów (tzw. pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy, czyli liczba pikseli, podawana na ogół jako wymiary prostokąta. Identyczny podział istnieje, jeśli weźmie się pod uwagę reprezentację danych w programach komputerowych: -Grafika wektorowa w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy mogą składać się nie tylko z wektorów (odcinków), ale również z innych figur geometrycznych. Cechą grafiki wektorowej jest to, że zapamiętywane są charakterystyczne dla danych figur dane (parametry), np. dla okręgu będzie to środek i promień, dla odcinka współrzędne punktów końcowych, a dla krzywych parametrycznych współrzędne punktów kontrolnych. Program, jeśli musi narysować obraz na urządzeniu (bądź to rastrowym, bądź wektorowym), na podstawie posiadanych danych wygeneruje obraz tych figur bardzo ważną zaletą tej reprezentacji to możliwość dowolnego powiększania obrazów, bez straty jakości. -Grafika rastrowa do zapamiętania obrazu rastrowego potrzebna jest dwuwymiarowa tablica pikseli nazywana powszechnie bitmapą. Nazwa wzięła się stąd, że początkowo były rozpowszechnione systemy wyświetlające obrazy czarno-białe, więc w takim przypadku pojedynczy piksel mógł być opisany przez jeden bit. Jednak gdy powszechniejsza stała się grafika kolorowa, piksele zaczęły być opisywane więcej niż jednym bitem wówczas pojawiła się nazwa pixmapy, która jednak nie przyjęła się (chociaż jest stosowana np. w X Window). Przewagą reprezentacji wektorowej nad rastrową jest to, że zawsze istnieje dokładna informacja o tym, z jakich obiektów składa się obraz. W przypadku obrazów bitmapowych tego rodzaju informacja jest tracona, a jedyne, czego można bezpośrednio się dowiedzieć, to kolor piksela. Istnieją jednak metody, które pozwalają wydobyć z obrazów bitmapowych np. tekst, czy krzywe. W chwili obecnej dominują wyświetlacze rastrowe, więc programy wykorzystujące grafikę wektorową są zmuszone przedstawiać idealne figury geometryczne w skończonej rozdzielczości. Kolejnym kryterium, wg którego klasyfikuje się zastosowania grafiki, jest charakter danych: -Grafika dwuwymiarowa (grafika 2D) wszystkie obiekty są płaskie (w szczególności każdy obraz rastrowy wpada do tej kategorii). -Grafika trójwymiarowa (grafika 3D) obiekty są umieszczone w przestrzeni trójwymiarowej i celem programu komputerowego jest przede wszystkim przedstawienie trójwymiarowego świata na dwuwymiarowym obrazie. Jeszcze jednym kryterium jest cykl generacji obrazu: -Grafika nieinterakcyjna program wczytuje uprzednio przygotowane dane i na ich podstawie tworzy wynikowy obraz. Tak działa np. POV-Ray, który wczytuje z pliku definicję sceny trójwymiarowej i na jej podstawie generuje obraz sceny. -Grafika interakcyjna program na bieżąco uaktualnia obraz w zależności od działań użytkownika, dzięki temu użytkownik może od razu ocenić skutki. Bardzo ważne w tym przypadku jest, że czas odświeżenia obrazu nie może być zbyt długi. Dlatego w przypadku grafiki interakcyjnej akceptuje się i stosuje uproszczone metody rysowania obiektów, aby zminimalizować czas oczekiwania. -Grafika czasu rzeczywistego program musi bardzo szybko (kilkadziesiąt razy na sekundę) regenerować obraz, aby wszelkie zmiany były natychmiast uwidocznione. Grafika czasu rzeczywistego ma szczególnie znaczenie w różnego rodzaju symulatorach, jest również powszechna w grach komputerowych.


Drukarka - urządzenie współpracujące z komputerem, służące do przenoszenia danego tekstu, obrazu na różne nośniki druku (papier, folia, płótno itp). Niektóre drukarki potrafią również pracować bez komputera, np. drukować zdjęcia wykonane cyfrowym aparatem fotograficznym (po podłączeniu go do drukarki lub po włożeniu karty pamięci z zapisanymi zdjęciami do wbudowanego w drukarkę slotu).
Podstawowe rodzaje drukarek
Drukarka igłowa, drukarka mozaikowa (ang. dot-matrix printer, needle printer, wire printer) – niegdyś najpopularniejszy typ drukarek. Wykorzystują do drukowania taśmę barwiącą podobną do tej stosowanej w maszynach do pisania. Ich główną zaletą są niskie koszty eksploatacji i możliwość drukowania kilku kopii na papierze samokopiującym; do dziś często używana do druku faktur itp.; najczęściej spotykane są głowice 9- i 24-igłowe, istnieją także drukarki wielogłowicowe (każda głowica drukuje fragment wiersza).
Drukarka atramentowa (ang. ink-jet printer) – najpopularniejszy obecnie typ drukarek. Drukuje poprzez umieszczanie na papierze bardzo małych (od kilku do kilkudziesięciu pikolitrów) kropli specjalnie spreparowanego atramentu do drukowania. Praktycznie wszystkie dzisiejsze drukarki atramentowe umożliwiają druk w kolorze. Stosowany jest atrament w czterech kolorach: cyjan, karmazynowy (ang. magenta), żółty i czarny (model CMYK). Ponadto w niektórych drukarkach można stosować specjalne tusze "fotograficzne" (są one nieco jaśniejsze niż standardowe i lepiej oddają barwy przy drukowaniu zdjęć) oraz inne dodatkowe kolory. Wadą tanich drukarek atramentowych są dość wysokie koszty eksploatacji (wysoka cena tuszu w stosunku do ilościowej możliwości pokrycia nim papieru). Jeden z niewielu typów drukarek umożliwiających druk w kolorze białym (obok technologii termotransferowej). Wysokiej jakości drukarki atramentowe, dobrze symulujące druk offsetowy zwane są prooferami. Dzięki wydrukowi proofa zleceniobiorca akceptuje projekt druku, a akceptowany proof stanowi dla drukarni wzorzec dla sprawdzania poprawności druku.
Drukarka laserowa (ang. laser printer) – drukuje poprzez umieszczanie na papierze cząstek tonera. Zasada działania drukarek laserowych jest bardzo podobna do działania kserokopiarek. Wałek selenowy jest elektryzowany, następnie naświetlany światłem laserowym (lub diod LED). Przez to miejsca naświetlone tracą swój ładunek elektryczny i nie przyciągają cząsteczek tonera. Następnie toner z wałka przenoszony jest na papier. Na końcu prowadzony jest proces utrwalania wydruku. Karta papieru przechodzi przez fuser – utrwalacz termiczny, gdzie toner jest rozgrzewany i wprasowywany w kartkę papieru. Drukarki laserowe charakteryzują się bardzo wysoką jakością i szybkością wydruku, a druk pod wpływem wody się nie rozpływa.
Inne rodzaje drukarek
Drukarka głowicowa – następczyni elektrycznej maszyny do pisania. Głowica wykonana w formie kulistej lub częściej owalnej z naniesionymi wokół znakami (na równoleżnikach). Na jedno uderzenie głowicy przez taśmę barwiącą w papier przypada jeden wydrukowany znak. Dostępność znaków limitowana wykonaniem rozetki drukującej. Brak trybu graficznego.
Drukarka iskrowa – drukarka, w której stosowany jest specjalny papier pokryty folią aluminiową. Drukowanie polega na przepaleniu uziemionej warstwy folii przez ślizgający się po powierzchni papieru drut podłączony do zasilania. Sterowanie realizowane jest podobnie jak w drukarce igłowej.
Drukarka rozetkowa – następczyni elektrycznej maszyny do pisania. Głowica wykonana w formie łatwo wymiennej tarczy z znakami na obwodzie. Brak trybu graficznego.
Drukarka stałoatramentowa – technologia opracowana przez firmę Tektronix na początku lat 90., polega na nanoszeniu roztopionego woskowego atramentu bezpośrednio na nośnik (solid ink), lub też na bęben transferowy (solid ink – transfix). Zaletami są znakomite krycie, wierność barw, szybkość, prostota konstrukcji i całkowita odporność na UV i wodę. Do wad można zaliczyć niską wytrzymałość mechaniczną druku i łatwo ulegający analizie termicznej atrament. Obecnie drukarki w tej technologii produkuje tylko firma Xerox.
Drukarka sublimacyjna - typ drukarki wykorzystujący ciepło do przeniesienia barwnika. Przezroczysty barwnik na specjalnej trój- lub czterokolorowej taśmie (CMYK) jest punktowo podgrzewany, wskutek czego przechodzi z fazy stałej bezpośrednio do gazowej, po czym osiada na materiale drukowanym (zazwyczaj specjalny papier lub folia). Większość drukarek tego typu nakłada kolory kolejno, po jednym.
Drukarka termiczna – drukarka zazwyczaj używana jest w kasach i drukarkach fiskalnych. Drukowanie odbywa się na specjalnym papierze (papier termiczny), który pod wpływem ciepła ciemnieje. Zaletą są: szybkość wydruku, bardzo niski poziom hałasu oraz to, że jedynym materiałem eksploatacyjnym jest papier (nie trzeba stosować taśm, tuszy i in.). Wadą jest zanikanie wydruku. Proces ten jest znacznie szybszy w wypadku poddawania wydruków działaniu światła słonecznego lub wysokiej temperatury.
Drukarka termotransferowa – drukarka zbliżona w działaniu do drukarki igłowej. Zasadniczą różnicą jest taśma barwiąca jednokrotnego wykorzystania z której barwnik nie jest przenoszony na papier w wyniku mechanicznego oddziaływania, lecz punktowego podgrzania i dociśnięcia przez iglice (grzałki) głowicy. Jeden z niewielu typów drukarek umożliwiających druk w kolorze białym (obok technologii atramentowych).
Drukarka termosublimacyjna - używa do druku taśmy powleczonej odpowiednim woskiem, który w wysokiej temperaturze jest odparowywany na papier. Drukarki termosublimacyjne używane są przez profesjonalistów ze względu na bardzo wysoką jakość wydruków.
Drukarka wierszowa – drukarka pracująca wyłącznie w trybie tekstowym, stawiająca za jednym ruchem cały rząd znaków; najczęściej czcionki zamocowane są na łańcuchu przewijającym się ciągle przed papierem barwiącym i przez uderzenie specjalnego młoteczka zostawiają ślad na papierze wydruku; obecnie stosowane rzadko za względu na mały repertuar znaków i hałaśliwość.
 



Program BusinessCards MX do tworzenia i projektowania wizytówek . Za pomocą tego programu łatwo i szybko zaprojektujesz i wydrukujesz profesjonalne wizytówki. Interfejs programu został tak zaprojektowany by nawet początkujący użytkownik nie miał problemu z obsługą programu. Proces projektowania polega na wstawianiu gotowych elementów dostępnych w programie takich jak tekst , figury , obrazy i tła i dowolnym ich przemieszczaniu na przygotowywanym projekcie. Dodatkową zaletą tego programu jest również możliwość zapisania danych o firmie i osobach w celu ich późniejszego wykorzystania podczas projektowania wizytówki. Program wykorzystuje szablony, które można przygotować samemu lub wykorzystać gotowe wzory wizytówek dostępne w programie. Cechy program do robienia wizytówek BusinessCards MX : obsługa formatów graficznych : jpg, bmp, wmf , emf , gif , tiff , png wszystkie elementy można dowolnie przemieszczać , obracać na każdym z objektów (tekst,figura,obraz) można zastosować efekty specjalne m.in. : cień tekstury gradient w programie są zawarte gotowe predefiniowane style efektów projekt można wyeksportować do formatów graficznych jako pojedyńczą wizytówkę lub cały arkusz wizytówek formaty w jakich można zrobić wizytówki od 70x40 do 105x65 druk wizytówek : obsługiwane arkusze A4 , Letter , A3 dodane zostały podstawowe funkcje (wytnij, kopiuj, wklej, grupowanie, wyrównanie) rozbudowane opcje drukowania : wybór rodzaju papieru, kalibracja drukarki (korekcja marginesów ,przydatna podczas używania specjalnych ponacinanych papierów do wizytówek) możliwość zmiany wyglądu interfejsu Program umożliwia szybkie wykonanie projektu wizytówki przy użyciu automatycznego kreatora lub ręcznie. W każdym projekcie do dyspozycji jest 20 pól tekstowych (pełne formatowanie tekstu), 4 skalowane pola grafiki, kolorowe marginesy poziome oraz linie pionowa i pozioma. Program wyposażony jest w automatyczną selekcję polskich czcionek, wyszukiwarkę i archiwum grafiki (obsługuje formaty BMP, JPG oraz WMF). Etykiety na wizytówki CD Etykiety na wizytówki CD marki Esperanza są wykonane z papieru matowego o fotograficznej jakości druku. Dzięki nim można przygotować zarówno własny projekt nadruku na wizytówce CD jak również powielić gotowy projekt (np. w celu stworzenia kopii bezpieczeństwa oryginalnej wizytówki CD). Tworzenie witryny sieci Web informacje Witryna sieci Web to grupa powiązanych ze sobą stron sieci Web udostępnianych dzięki serwerowi HTTP (HTTP: Protokół internetowy, który dostarcza informacji w sieci World Wide Web. Umożliwia on użytkownikowi programu klienckiego wprowadzenie adresu URL (lub kliknięcie hiperłącza) i pobranie tekstu, grafiki, dźwięku oraz innych informacji cyfrowych z serwera sieci Web.) w sieci World Wide Web. Większość witryn zawiera stronę główną, która stanowi punkt początkowy dla osób odwiedzających witrynę. Strona główna jest połączona z innymi stronami za pomocą hiperłączy i struktury nawigacyjnej. Można utworzyć witrynę sieci Web na dysku lub na serwerze. Witryna na dysku jest przechowywana na dysku komputera lokalnego. Witryna na serwerze jest przechowywana na serwerze sieci Web, takim jak Microsoft Internet Information Server (IIS) lub w sieci serwerów wirtualnych. Witryny sieci Web można tworzyć szybciej, korzystając z szablonów (szablon: Zestaw wstępnie zaprojektowanych formatów dla tekstu i grafiki, na których można oprzeć nowe strony i witryny sieci Web. Po utworzeniu strony lub witryny sieci Web przy użyciu szablonu można ją dostosować.) i kreatorów (kreator: Funkcja, która zadaje pytania, a następnie tworzy element, na przykład formularz lub stronę sieci Web, na podstawie odpowiedzi użytkownika.) programu Microsoft FrontPage. Gdy używa się tych narzędzi, większość pracy strukturalnej wykonuje program FrontPage, pozwalając użytkownikowi na skoncentrowanie się na treści witryny. Za pomocą szablonów i kreatorów można łatwo tworzyć praktycznie dowolne rzeczy, od szkieletu strony po złożoną interakcyjną witrynę sieci Web. Do podstawowych czynności wykonywanych w programie FrontPage podczas tworzenia witryny sieci Web należą: 1. Uzyskiwanie konta na przechowywanie witryny sieci Web lub adresu URL (Uniform Resource Locator (URL): Adres, który określa protokół (na przykład HTTP lub FTP) i lokalizację obiektu, dokumentu, strony sieci Web albo innego miejsca docelowego w Internecie lub intranecie, na przykład: http://www.przyklad.com/.) od firmy prowadzącej witrynę, takiej jak usługodawca internetowy (usługodawca internetowy: Firma, która daje dostęp do Internetu, umożliwiając korzystanie z poczty elektronicznej, pokojów rozmów i sieci World Wide Web. Niektórzy usługodawcy internetowi są międzynarodowi, oferując dostęp w wielu miejscach, a inni są ograniczeni do określonego regionu.) lub usługodawca sieci Web (usługodawca sieci Web (WPP, Web Presence Provider): Usługodawca internetowy, który zarządza sprzętem i oprogramowaniem serwera sieci Web niezbędnym do udostępnienia witryny sieci Web w Internecie.). 2. Tworzenie struktury witryny sieci Web przy użyciu szablonów i kreatorów. 3. Dodawanie własnej spersonalizowanej zawartości. 4. Publikowanie witryny sieci Web w sieci World Wide Web. Dysponując uprawnieniami administratora, kontem na serwerze udostępniającym witryny sieci Web oraz połączeniem z serwerem, na którym działa program Windows SharePoint Services, można utworzyć witrynę programu SharePoint, a następnie dostosować ją za pomocą programu Microsoft FrontPage. Witryna sieci Web może zawierać jedną lub wiele podwitryn. Podwitryna to witryna sieci Web zagnieżdżona wewnątrz innej witryny sieci Web. Witryna zawierająca podwitryny nazywa się witryną najwyższego poziomu (witryna najwyższego poziomu: Najwyższy folder w hierarchii folderów witryny sieci Web. Witryna najwyższego poziomu może znajdować się na serwerze sieci Web, wirtualnym serwerze sieciowym lub dysku twardym komputera lokalnego.). Jeśli porówna się witrynę sieci Web z katalogiem zawierającym zestaw podfolderów, podwitryna będzie podfolderem zawierającym autonomiczną witrynę sieci Web. Podwitryny mają niezależne uprawnienia dotyczące administrowania, tworzenia i przeglądania. Można zatem wyświetlać ograniczone informacje lub informacje odnoszące się tylko do jednej grupy odwiedzających osobno dla wybranej podwitryny. Foldery znajdujące się poniżej witryny najwyższego poziomu można konwertować na podwitryny. Można także przekształcić podwitrynę w podfolder. Podczas takiej operacji zostanie jednak utraconych wiele ustawień, w tym między innymi (choć nie tylko) hiperłącza z pasków nawigacyjnych i zadania skojarzone ze stronami. Funkcje te muszą zostać utracone, ponieważ struktura nawigacyjna i zadania są przechowywane osobno dla każdej witryny. Poza tym, im większa zawartość witryny, tym dłużej trwa jej konwersja na podfolder lub konwersja podfolderu na witrynę. Tworzenie witryny sieci Web 1. W menu Plik kliknij polecenie Nowy. 2. W okienku zadań Nowy w obszarze Nowa witryna sieci Web kliknij typ witryny sieci Web, którą chcesz utworzyć. 3. Kliknij odpowiedni szablon witryny sieci Web. 4. Wyszukaj i kliknij lokalizację, w której chcesz opublikować witrynę, a następnie kliknij przycisk Otwórz. Uwagi 1. Witrynę można opublikować w lokalnym katalogu lub folderze na dysku twardym bądź w sieci albo w Internecie, na posiadanym koncie na serwerze. 2. Witryny programu SharePoint należy publikować na serwerze, w którym działa program Microsoft SharePoint Services. Tworzenie podwitryny Wykonaj jedną z następujących czynności: Przekształcenie istniejącego folderu w podwitrynę 1. Na Liście folderów kliknij prawym przyciskiem myszy folder, w którym chcesz utworzyć podwitrynę, wskaż polecenie Nowy, a następnie kliknij przycisk Podwitryna. 2. Kliknij odpowiedni szablon witryny sieci Web. 3. W obszarze Opcje zaznacz pole wyboru Dodaj do bieżącej witryny sieci Web. Tworzenie nowej podwitryny z użyciem szablonu 1. W menu Plik k iknij polecenie Nowy. 2. W okienku zadań Nowy w obszarze Nowa witryna sieci Web kliknij typ witryny sieci Web, którą chcesz utworzyć. 3. Kliknij odpowiedni szablon witryny sieci Web. 4. W obszarze Opcje zaznacz pole wyboru Dodaj do bieżącej witryny sieci Web. Uwagi Witrynę można opublikować w lokalnym katalogu lub folderze na dysku twardym bądź w sieci albo w Internecie, na posiadanym koncie na serwerze. Witryny programu SharePoint należy publikować na serwerze, w którym działa program Microsoft SharePoint Services.